Bij ons kun je rekenen op gastvrijheid en persoonlijke aandacht.
Veelgestelde vragen
Waar vind ik betrouwbare medische informatie op het internet?
Op de website thuisarts.nl is veel informatie te vinden. De website is samengesteld door de Nederlandse huisartsenvereniging (NHG).
Twijfelt u of een bezoek aan de dokter wel nodig is? De website van Moet ik naar de dokter kan u hierbij helpen.
Moet ik voor een bezoek aan de huisarts betalen?
Afspraken bij de huisarts worden vergoed uit de basisverzekering en vallen niet onder het eigen risico. Medicatie, aanvullend onderzoek zoals bloed prikken of een röntgenfoto en specialistenbezoek vallen wel onder het eigen risico. Voor meer informatie over wat onder de basisverzekering valt kijk op de website van de Rijksoverheid of neem contact op met uw zorgverzekeraar.
Kan ik bij de huisarts terecht voor een medische verklaring?
U kunt niet bij uw eigen huisarts terecht voor een medische verklaring. Dit is conform de richtlijnen van de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen. Deze adviseert huisartsen geen medische verklaringen af te leggen over eigen patiënten. Wel kunt u ons vragen een afschrift van uw medisch dossier te maken. Daarin staan de belangrijkste feiten over uw gezondheidstoestand vermeld. Vervolgens kan een arts waarbij u niet onder behandeling staat deze feiten onafhankelijk beoordelen. Voor meer informatie kijk op de website van de KNMG.
Ik wil stoppen met roken, waar kan ik terecht?
Op de website rookvrijookjij.nl vindt u tips en informatie. Daarnaast bieden wij in onze praktijk begeleiding aan via een stoppen met roken-programma.
Heeft u een klacht?
Wij gaan er graag met u over in gesprek. U kunt hiervoor een afspraak maken op het spreekuur of uw klacht schriftelijk of per e-mail met ons delen.
Klachten en geschillencommissie
Indien er onvrede blijft bestaan of u liever niet in gesprek gaat met de betreffende zorgverlener, kunt u ook contact opnemen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. U kunt hiervoor contact opnemen met de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). U kunt het klachtenformulier op hun website gebruiken of telefonisch contact opnemen via 088 – 0229 100.